Vykdant mokykloje ,,Kokybės krepšelio“ projektą, kurio tikslas gerinti mokinių mokymosi pasiekimus, birželio 1-ąją, minint TARPTAUTINĘ VAIKŲ GYNIMO DIENĄ, 7 klasės mokiniai mokytis fizikos dalyko vyko į Kauno tvirtovės VII forto gamtos mokslų laboratorijas.
Gamtos mokslų laboratorijose vykdėme 2 mokomąsias programas: ,,Van de Graafo ir Omo draugystė“ bei ,,Difuzija ir Osmosas“. Abi programos buvo tikrai įdomios ir naudingos, tačiau didžiausią įspūdį mokiniams paliko fizikos dalyko ,,Van de Graafo ir Omo draugystės“ programa. Jos metu mokiniai, naudodamiesi elektronikos priemonių rinkiniais, konstravo elektros grandines, tyrinėjo nuoseklų ir lygiagretų laidininkų jungimą, Omo dėsnį, diodo bei tranzistoriaus veikimą. Mokiniai turėjo galimybę išbandyti ir Van de Graafo elektros generatorių, kurio pagalba įelektrindavo savo rankas bei plaukus ir sukauptą elektros krūvį perduodavo draugui.
Kodėl išliejus kvepalus jų aromatas pasklinda po visą kambarį? O į arbatą įdėjus cukraus ji tampa saldi? Edukacinės programos „Difuzija ir Osmosas“ metu mokiniai sužinojo kokius procesus vadiname difuzija ir osmosu, išsiaiškino, kuo šie procesai skiriasi vienas nuo kito bei kokios savybės juos sieja. Atlikdami eksperimentus mokiniai tyrinėjo, kokia yra temperatūros įtaka difuzijai bei kokiuose skysčiuose ji vyksta greičiausiai. Mokiniai programos metu atliko tyrimus ir išsiaiškino osmoso įtaką bulvėms ir želiniams guminukams.
Keičiant ugdymo aplinkas, įvairinant ugdymo metodus bei panaudojant naujas mokymo priemones didėja mokinių mokymosi motyvacija bei gerėja jų mokymosi pasiekimai ir pažanga.
Laima Kazlauskienė