Naujienos 2024-2025 m.m.

Integruota anglų ir gamtos pamoka „Šokantys skysčiai ir maistas“

Šeštoje klasėje vyko integruota anglų kalbos ir gamtos mokslų pamoka, kurios metu mokiniai turėjo galimybę ne tik lavinti anglų kalbos įgūdžius, bet ir atlikti įdomius eksperimentus su skysčiais ir maisto produktais, kurie „šoko“. Pamokos tema buvo „Dancing Liquids and Food“ – „Šokantys skysčiai ir maistas“. Pagrindinis šios užduoties tikslas – pažinti skirtingų medžiagų savybes, jų reakcijas ir lavinti gebėjimą anglų kalba apibūdinti mokslinius eksperimentus.
Mokiniai eksperimentui atsinešė šias medžiagas: negazuoto vandens, kepimo aliejaus, medaus, sodos, gazuoto mineralinio vandens, raudonų (mėlynų) maistinių dažų ir vynuogių, ryžių, uogienės, juodo šokolado. Be to, kiekviena mokinių grupė turėjo po tris - keturis stiklinius indelius, kuriuose vyko eksperimentai.
Pirmiausia mokiniai supylė vandenį, kepimo aliejų ir medų į atskirus stiklinius indelius ir stebėjo jų savybes. Jie pastebėjo, kad skysčiai turi skirtingą tankį – medus, būdamas tankiausias, nusėda indo apačioje, o lengvas aliejus plūduriavo viršuje.
Viename iš stiklainėlių mokiniai sumaišė vandenį su soda, o kitame stiklainyje įpylė gazuotą mineralinį vandenį ir pridėjo raudonų maistinių dažų, kad būtų geriau matomas efektas. Į šį mišinį jie įmetė kelias vynuoges. Netrukus mokiniai pamatė, kaip vynuogės pradėjo „šokti“ – jos kilo į viršų ir leidosi žemyn. Taip vyko dėl dujų burbuliukų, susidarančių reakcijos metu, kurie prilipo prie vynuogių paviršiaus ir kėlė jas į viršų. Kai burbuliukai sproginėjo, vynuogės vėl grimzdavo.
Ši integruota pamoka buvo ne tik mokslinis tyrimas, bet ir puiki praktika anglų kalbai. Mokiniai anglų kalba turėjo paaiškinti, ką pastebėjo ir kaip skirtingos medžiagos elgiasi, kai jos susijungia. Tokiu būdu jie lavino ne tik gebėjimą atlikti eksperimentus, bet ir mokslinės kalbos įgūdžius.
Pamokos pabaigoje mokiniai padarė išvadą, kad medžiagų savybės, tokios kaip tankis ir reakcijos su kitomis medžiagomis, lemia jų elgesį įvairiuose skysčiuose. Tai buvo puikus būdas sudominti mokinius gamtos mokslais ir tuo pačiu tobulinti anglų kalbos žinias.
Eksperimentai su „šokančiais“ skysčiais ir maistu parodė, kaip linksmai ir kūrybingai galima mokytis tiek gamtos mokslų, tiek anglų kalbos. Toks tarpdisciplininis mokymas suteikia mokiniams galimybę geriau suprasti mokymosi turinį ir pritaikyti jį realiame gyvenime.

 

Anglų kalbos mokytoja Deimantė Paršaitienė